Rīgas dzelzceļa stacija, [191-]

Vieta: Rīga

Priekšmeti: Fotogrāfijas, Latvija, Dzelzceļa stacijas, Ielu dzelzceļi, Rīga (Latvija)

Alternatīvais nosaukums: Рига. Двинский вокзаль. Riga. Dwinsker Bahnhof

Anotācija: Rīgas stacijas būvēta tieši tajā pat vietā, kur Rīgas pasažieru stacija atrodas patlaban. Arhitekts Johans Daniels Felsko. Tomēr laika gaitā daudz kas ir mainījies. Līdz jaunā Daugavas dzelzceļa tilta izbūvei 1914. gadā, vilcieni stacijā pienāca tikai ielas līmenī, stacijas nosaukums bija Rīga I. Pēc tilta izbūves ielas līmeņa stacijas nosaukums palika Rīga I, savukārt augšējā (tagadējā) līmeņa sliežu ceļi atradās stacijā Rīgas galvenā. Kopš 1919. gada apvienoto apakšējā un augšējā līmeņa staciju juridiski dēvēja par Rīgas pasažieru, taču tehniskā ziņā 20. gadsimta 20. līdz 30. gados tiek lietoti apzīmējumi Rīga I un Rīgas galvenā. 1942. gadā abām stacijām tika doti nosaukumi vācu valodā, dēvējot tās par Riga Pbf un Riga Hbf. 1931. gadā no Rīgas galvenās stacijas tika ierīkots atzarojums uz Centrāltirgu, kur pie tagadējā gaļas paviljona tika izbūvēta stacija Rīga tirgus. Uz estakādes izbūvēto pievedceļu bija paredzēts turpināt gar pārējiem tirgus paviljoniem, taču 1944. gadā estakādi sagrāva. Cieta arī pati pasažieru stacijas ēka, sliežu ceļi un iekārtas, kuras 1947. gadā jau bija pilnībā atjaunotas. Stacijas rekonstrukcijas rezultātā kopš 1959. gada vilcienus apakšējā līmenī vairs neapkalpo. Sliežu ceļus, kā arī pāri palikušās būves un iekārtas no sākotnējās, plašās dzelzceļa saimniecības, demontēja. 1960. gadā tika nodota ekspluatācija jaunā Rīgas stacijas ēka. Arhitekti V. Kuzņecovs un V. Cipūļins. Līdz ar to tika pabeigta pirmā kārta, būvdarbus pilnībā pabeidza 1965. gadā. Laikā no 1998. gada līdz 2003. gadam, paplašinot stacijas ēku, ierīkoja tirdzniecības centru „Origo”
Stacijas priekša „Borku” pareizticīgo kapela, veltīta Krievijas cara Aleksandra III un viņa ģimenes brīnumainās izglābšanas 1888. gada 17. oktobrī vilciena katastrofā uz Kurskas – Harkovas – Azovas dzelzceļa pie Borķiem piemiņai. Iesvētīta 1889. gada 17. oktobrī, uzcelta par Rīgas pareizticīgo pilsoņu saziedoto naudu, arhitekts Aleksejs Kīzelbašs. Kapelu nojauca 1925. gadā 5. augustā. Pēc arhibīskapa Joana Pommera nāves daļa no Dievnama fragmentiem tika izmantota viņa kapličas būvei Rīgas Pokrova kapos.

Objekta tips: Atklātne

Datu nesējs: Papīrs

Atslēgvārdi: Pievienot atslēgvārdu

Apjoma informācija: 1 fotogrāfija

Oriģināla glabātājs, partneris: Dainis Punculs

Partnera apzinātājs: Latvijas Nacionālā bibliotēka

Lai norādītu objekta atrašanās vietu, uzklikšķiniet un pārvietojiet sarkano punktu kartē tā, lai tas atrastos objekta atrašanās vietā.

✓ Apstiprināt izvēlēto vietu
Palīdzība:
Lai saglabātu koordināti, palieliniet karti un pārvietojiet sarkano koordinātes norādes ikonu uz atbilstošo vietu!
Koordinātes norādes ikona pārvietojama ar peles labā klikšķa palīdzību.

Komentāri (1)

Marina Marina Marina 2014. gada 25. novembris, 13:35:54

Я помню это здание. В 1950 году оно ещё стояло. А за ним стоит бывшее Управление Датвийской железной дороги?

Jums jāpieslēdzas, lai pievienotu komentāru.
Aicinām atsaukties ikvienu, kura privātajā kolekcijā atrodamas fotogrāfijas un atklātnes ar Zaķusalas skatiem, kas tapušas laikā līdz 20. gadsimta 80. gadu vidum. Uzzini vairāk