Krustpils - Jēkabpils tilta būve, [193-]

Vieta: Jēkabpils

Priekšmeti: Fotogrāfijas, Daugava, upe, Upes, Latvija, Dzelzceļa tilti, Krustpils (Jēkabpils, Latvija), Tilti--Projektēšana un celtniecība, Krustpils-Jēkabpils tilts (Jēkabpils, Latvija)

Anotācija: Tilts no Krustpils pilsētas puses. Balstu būvdarbi sākās 1934. gada 24. jūlijā, uzsākot rakt pīlāra būvbedri Daugavas krastā Krustpils pusē. Cietos dolomīta slāņus sairdināja ar sprāgstvielām, tāpat kā vēlāk raktajām pārējām būvbedrēm. Būvējot upes pīlārus, tika pielietotas speciālas pakšu kastes ar četrkārtīgām sienām, no kurām būvdarbu laikā izsūknēja ūdeni. Balsti un pīlāri tika pārbaudīti un pieņemti 1935. gada 21. septembrī, bet pārlaidumu priekšdarbi uzsākti 1936. gada 1. aprīlī. Anglijā izgatavotās konstrukcijas pa jauno dzelzceļa līniju piegādāja līdz Daugavai, turklāt lielāko upes pārlaidumu montāžu veica uz īpašām peldošām sastatnēm. Pārlaidumu kniedēšanu beidza 1936. gada 21. oktobrī. Par Jēkabpils-Krustpils tilta būvi, kas ir Dzelzceļu virsvaldes viens no nozīmīgākajiem pēdējā laika darbiem, kura mērķis ir pacelt plaša novada labklājību, var lasīt laikraksta "Jēkabpils ziņas" ziņās 1936. gada aprīlī: "Tilta fermu būves darbi ir izdoti uz kredīta kādai angļu firmai. Kopsummā šie darbi izmaksās 600 000 latu. Patlaban dzelzceļu virsvaldes inženieri Anglijā pārbauda fermu galvenās daļas. Tilta fermas montēs pie mums un uz balstiem tās paredzams novietot jau līdz rudenim. Jēkabpils pusē jānobeidz uzbēruma ierīkošanu un nostiprināšanu. Jāizbūvē tunelis-caurbrauktuve Jēkabpilī, Krasta ielā (tagad Pļaviņu iela) un viadukts Parka ielas un dzelzceļa līnijas krustojumā. Tāpat viadukts jāierīko pār Vidzemes ielu Krustpilī. Visi šie darbi kopsummā izmaksās ap 376 000 latu. Paredzēts starp Krustpili un Jēkabpili uzbūvēt arī platsliežu ceļu un līdz ar to ierīkot un uzstādīt arī visus kustībai nepieciešamos signālus, barjeras, telefona un telegrāfa līnijas. Šie darbi kopsummā izmaksās ap 90 000 latu." Laikrakstā minētie veicamie darbi tika izpildīti. Tilta klājums dalījās piecās joslās. Vidū atradās dzelzceļa līnija (sākotnēji paredzētās 600 mm šaursliežu līnijas vietā tika uzbūvēta 1524 mm platsliežu līnija), kas savienoja Krustpils un Jēkabpils stacijas, lai varētu lēti un ērti transportēt preču sūtījumus starp Rīgu un lauku pagastiem, kā arī rudeņos bietes uz cukurfabriku. Abās pusēs sliedēm atradās braucamās daļas, kas bija paredzētas pajūgiem un automobiļiem. Tās bija pietiekami platas, taču drošības apsvērumu dēļ vilciena pārvietošanās laikā braucamās daļas tika slēgtas. Gar abām tilta malām atradās gājēju ietves.

Objekta tips: Fotogrāfija

Datu nesējs: Fotopapīrs

Atslēgvārdi: Pievienot atslēgvārdu

Apjoma informācija: 1 fotogrāfija

Oriģināla glabātājs, partneris: Jānis Zeps

Partnera apzinātājs: Latvijas Nacionālā bibliotēka

Lai norādītu objekta atrašanās vietu, uzklikšķiniet un pārvietojiet sarkano punktu kartē tā, lai tas atrastos objekta atrašanās vietā.

✓ Apstiprināt izvēlēto vietu
Palīdzība:
Lai saglabātu koordināti, palieliniet karti un pārvietojiet sarkano koordinātes norādes ikonu uz atbilstošo vietu!
Koordinātes norādes ikona pārvietojama ar peles labā klikšķa palīdzību.

Komentāri (0)

Jums jāpieslēdzas, lai pievienotu komentāru.