Vieta: Rīga
Priekšmeti: Fotogrāfijas, Latvija, Dzelzceļa sliežu ceļi, Vīrieši, Sievietes, Rūpnīcas, Rīga (Latvija), Pārdaugava (Rīga, Latvija), Motors (rūpnīca : Rīga, Latvija)
Anotācija: Mašīnfabrika "Motor", vēlākā a/s "Motor" transmisiju mašīnbūves fabrika 20. gadsimta sākumā darbojās Šampētera ielā 2. 1910. gadā šajā fabrikā sāka ražot toreizējā Krievijas impērijā pirmos aviācijas motorus un lidmašīnas. Pēc 2. pasaules kara fabrikas teritoriju iekļāva vēlākās Tehnoloģisko rīku rūpnīcas teritorijā.
Objekta tips: Fotogrāfija
Datu nesējs: Fotopapīrs
Atslēgvārdi: Pievienot atslēgvārdu
Apjoma informācija: 1 fotogrāfija, 8,5 x 13,4 cm
Oriģināla glabātājs, partneris: Latvijas Nacionālā bibliotēka
Nodaļa: Letonikas un Baltijas centrs. Baltijas Centrālās bibliotēkas kolekcija
Novietojuma kods: R0413-5
Partnera apzinātājs: Latvijas Nacionālā bibliotēka
Lai norādītu objekta atrašanās vietu, uzklikšķiniet un pārvietojiet sarkano punktu kartē tā, lai tas atrastos objekta atrašanās vietā.
✓ Apstiprināt izvēlēto vietuLai saglabātu koordināti, palieliniet karti un pārvietojiet sarkano koordinātes norādes ikonu uz atbilstošo vietu!
Koordinātes norādes ikona pārvietojama ar peles labā klikšķa palīdzību.
Komentāri (4)
A/S „Motor” rūpnīcas ēkas Zasulauka muižas pļavas. 1913. gads. 1897/1901. Mašīnbūves, katlu būves rūpnīca un čugunlietuve „Kaleps & Kablics”; 1901/1907. A/S „Motor” mašīnbūves rūpnīca un čugunlietuve; 1907/1915. „Pirmā Rīgas transmisiju būves iestāde, mašīnbūves rūpnīca un čugunlietuve „Motor” 1915/1941.gruntsgabals 76/184. pieder A/S Motors uz kura darbojas dažādi uzņēmumi. 1.ēka – trīsstāvu mūra ēka – kantoris, un modeļu noliktava un galdniecība celta pēc arhitekta Vilhelma Bokslafa 06.09.1896. gadā apstiprināta projekta, pārbūvēta pēc arhitekta Gerharda fon Tizenhauzena projekta, pārbūvē izmainīta jumta konstrukcija, kas pieņem lodveidīgo formu, jumta segums pamatfinerējums segts ar skārdu, konstruktīvi veido puslodi ar ko paplašina noliktavas telpu jumta stāvā, pusloks panākts ar metāla savilcēj iestiprinātām mūrī. 2.ēka - vienstāvu mūra ēka ar divu stāvu telpu un stiklotiem drempeliem– galdniecība, montāžu galdniecība un lietuve, celta pēc arhitekta Vilhelma Bokslafa 06.09.1896. gadā apstiprināta projekta, 3.ēka - vienstāvu ar četru stāvu telpu mūra ēka, jumta konstrukcija naglota koka arkveida riba, jumta loka ribas gals iestiprināts mūrlatā, kas atrodas metāla skavā ar metāla enkuru mūrī – aeroplānu montāžu galdniecība, celta pēc inženiera Edmunda fon Trompovska 22.06.1907. gadā apstiprināta projekta. Būvēta pēc Štutgartes profesora E. Autenriethā rekomendācijas „”Kugelfoermigen Gewoelben von gleicher dicke folgende Formen angegeben” , no kura A/S „Motor” nopirka patentu 30.04.1907. gadā, šīs konstrukcijas netika izmantotas taja laikā pasaule un tikai 1960 gados pēc analoga tika uzceltas līdzīgas konstrukcijas ēkas Puerto Riko un Novosibirskā, Rīgā uzcelta vēkl viena ēka 1914. gadā Aleksandra ielā Nr. 102, arhitekts Gerhards fon Tizenhauzens, A. Kulberga auto garāžaun mehāniskā darbnīca. Rūpnīca „Straume” līdzīga ēka uzcelta 1973/1979. gados.
Paldies par papildinājumu.
Objekts kartē ir pievienots nepareizi, vajadzētu izlabot. Pareizā vieta ir N56.944551,E24.047041
Paldies par precizējumu.